Het dropshotten van grotere aassoorten was het meest productief - BassFan

2021-12-07 03:07:44 By : Ms. Cecily Du

Brock Mosley viste in het algemeen gebied als Jordan Lee en Jamie Hartman.

Door Todd Ceisner BassFan Editor

De Lake St. Clair Elite Series, die op zondag eindigde, zal nog lang herinnerd worden als misschien wel het beste smallmouth-toernooi dat het circuit heeft gezien sinds de oprichting in 2006. In totaal 50 stringers van meer dan 20 pond kruisten de weegschaal, waaronder 30 op dag 2 alleen. Verschillende 6-ponders lieten zich zien, samen met onnoemelijke aantallen van 5-plus ponden.

'Ze hebben ze vernield', zoals het gezegde luidt.

Het was echter een evenement dat men zich niet zal herinneren vanwege de hoeveelheid vis die door de deelnemers werd gevangen, eerder vanwege de stevige kwaliteit. Smallmouth die zich op baars, rivierkreeft en verschillende andere aasvissen slikte, waren verspreid over het enorme meer dat tussen de meren Huron en Erie ligt, die geen van beide een zo grote rol speelden als in eerdere toernooien rond St. Clair.

St. Clair was de onmiskenbare ster vorige week en degenen die het goed deden, moesten geduldig en volhardend zijn in het licht van uitdagende omstandigheden in de praktijk en wat ruw water tijdens het toernooi. Reactieaas diende voor sommigen als zoekhulpmiddelen, terwijl anderen altijd een dropshot in het water hielden, terwijl ze de uitgestrekte grasvlakten aftasten terwijl ze wachtten om in aanvaring te komen met een kleine groep vissen of een grote schurk.

Hieronder vindt u aanvullende informatie over de rest van de top 5 finishers die hun schade hebben aangericht.

> Dag 1: 5, 20-05 > Dag 2: 5, 25-08 > Dag 3: 5, 20-08 > Dag 4: 5, 20-00 > Totaal = 20, 86-05

Toen Brock Mosley deelnam aan de Bassmaster Northern Open 2014 in Lake St. Clair, bracht hij enige tijd door in de Detroit River en kreeg hij wat vertrouwen rond de huidige pauzes. Toen hij dit jaar terugkwam voor de Elite Series,

Op de eerste oefendag lanceerde hij zijn boot in Elizabeth Park en controleerde dezelfde gebieden, waarbij hij in korte tijd 18 pond aan aanbeten verzamelde.

"Ik wist dat die plaatsen er waren als ik ze nodig had", zei hij. "In de Open droogde de rivier op, dus ik wist dat ik iets op het meer nodig had om op het klassement te komen."

Hij kwam met een vast doel om in de top 25 te eindigen, wat volgens hem voldoende zou zijn om hem naar de top 50 te duwen.

"Ik had een plek op het meer nodig waar ik elke dag een grote kon vangen," zei hij.

Zijn zoektocht afgelopen maandagmiddag leverde niets op, maar hij werd de volgende dag gebeld op de Metro Flats. Het was winderig en ruw en in plaats van rond het meer te rennen, koos hij ervoor om te blijven zitten en het gebied af te drijven.

"Ik wilde niet in die golven rennen, dus dreef ik 5 mijl af en ging 2 1/2 uur zonder een aanbeet," zei hij. "Toen vang ik ineens drie pond van meer dan 4 pond binnen 100 meter. Ik heb het een beetje uitgebreid en er nog een paar gevangen.”

Op de laatste trainingsdag ving hij om 10.00 uur 23 pond in hetzelfde gebied.

"Ik wist dat het potentieel er was en nam na die ochtend de beslissing om daar te beginnen", zei hij. "Ik zou die riviervissen kunnen redden en er op dag 1 vijf op de flat kunnen vermalen."

Op beide dagen 1 en 2 van het toernooi had Mosley een 5-ponder in de boot voordat het hele veld er vandoor was gegaan.

In plaats van een plug of ander reactieaas te mengen zoals anderen deden, bleef Mosley overal bij de finesse-presentatie.

"Ik was de enige die langzamer ging rijden", zei hij.

Hij was geconcentreerd op stukken waar het water 16 tot 17 voet diep was met gras dat twee voet lang opgroeide.

"Op dag 1 ving ik er een paar van de grasrand, maar op dag 2 en 3 toen de wind afnam, ving ik meer in het gras", voegde hij eraan toe.

Toen hij op dag 2 naar de rivier ging, voltooide hij zijn limiet door een mal over te slaan rond dokken met stromingswervelingen eronder.

> Dropshot uitrusting: 7'2” medium-action Spiralite Defiant spinhengel, Ardent C-Force 3000 spinmolen, 16 pond naamloze gevlochten lijn, 8 pond naamloze fluorocarbon lijn (leider), 1/0 eigenaar dropshot haak, 6 NetBait Contour Worm (groen-pompoen), 1/4-oz. niet nader genoemd dropshot-gewicht.

> Jig-uitrusting: 7'2” zware Spiralite Defiant werphengel, Ardent Apex Elite werpmolen (6,4:1 overbrengingsverhouding), 15-pond naamloze fluorocarbon lijn, 1/2-oz. Angler Assets Big Money flipping jig (groen-pompoen met oranje punten), NetBait Paca Slim trailer (groen-pompoen).

> Hij gebruikte ook een Bagley Knocker B bij het vissen op een slap watergras vlak achter een zeewering in de Detroit River.

> Belangrijkste succesfactor – “Vertragen en het simpel houden. Voor het meer had ik twee hengels op mijn dek - beide dropshots met verschillend aas. Ik zag jongens een crankbait en jerkbait en spinnerbait en dropshot gooien. Ik bleef bij een dropshot, wetende dat ik zeven of acht happen per dag zou krijgen.”

> Prestatievoordeel - "Ik heb de Garmin-viskaart op het satellietbeeld laten lopen en dat hielp me de graslijnen een beetje beter te lezen."

Mark Daniels Jr. had een een-tweetje met een plug en een dropshot toen hij aan het werk was bij Lake St. Clair.

> Dag 1: 5, 21-11 > Dag 2: 5, 20-05 > Dag 3: 5, 24-01 > Dag 4: 5, 19-06 > Totaal = 20, 85-07

Mark Daniels gebruikte een een-tweetje van een plug en een dropshot in St. Clair en reed het naar de beste finish van zijn rookie-seizoen op de Elite Series.

"Ik was veel water aan het afdekken met een plug en als ik er een in mijn grafiek zag, liet ik me erop vallen," zei hij. "Ik ving er drie op dag 3 terwijl ik dat deed - twee waren groot."

Hij oefende overal behalve op Lake Erie, wat een solide plan bleek te zijn.

'Ik heb niet voor St. Clair gekozen; het heeft mij gekozen', zei hij. "Ik had daar een paar happen en wilde zien of ik een paar goede kon krijgen. Als ik dat deed, was mijn plan om op veilig te spelen in de Detroit River om 16 tot 17 pond te vangen, zodat ik mijn Classic-plek niet kwijtraakte.”

Nadat hij op dag 1 vroeg een paar 4-ponders had gevangen en zijn limiet om 9.30 uur had ingevuld, koos hij ervoor om te blijven zitten. Nog een goede keuze. Hij eindigde met 21-11 op dag 1 en maakte de rest van het toernooi nooit een worp buiten Lake St. Clair.

"Ik besloot dat ik nergens anders aan het vissen was", voegde hij eraan toe.

Het gebied waarop hij zich richtte, bevatte wat zeegras en zandgras, maar de baars was er verspreid over 16 tot 18 voet en had betrekking op baars in het gebied.

"Er was geen rijm of reden waarom of wanneer ik beten kreeg," zei hij. “De vissen die ik aan het vangen was, waren niet gegroepeerd. Ze waren eenzame, schurkachtige baars-etende smallmouth.”

Hij gebruikte een medium-diving plug gemaakt door Yo-Zuri/Duel die net boven het gras liep en het was een aas medeconcurrent (en inwoner van Alabama) die Clent Davis hem eerder deze zomer leende.

"Clent gaf het me een paar maanden geleden op een Airport Marine-toernooi thuis en ik liet het gewoon op de hengel liggen," zei Daniels. "Ik haalde het er gewoon uit en het zag er goed uit, dus ik begon ermee te vissen."

Startuitrusting: 7'2” middelzware Kistler Feel & Reel-startstang, Cabela's Arachnid 100XD werpmolen (8,1:1 overbrengingsverhouding), 10-pond Seaguar Tatsu fluorocarbon lijn, Duel Hardcore Crank 4+ (maagshad, baby bluegill) .

> Daniels ging in tegen de conventionele wijsheid en koos voor een snelle haspel vanwege het agressieve karakter van de smallmouth. 'Ze willen niet dat het langzaam gaat', zei hij. “Ze wilden dat het snel zou komen. Het was een soort van reflexmatige reactie."

> Dropshot uitrusting: 7' medium-action Kistler Helium 3 spinhengel, Cabela's Verano 2500 spinmolen, 15-pond Seaguar Smackdown gevlochten lijn, 8-pond Seaguar Tatsu fluorocarbon lijn (leider), #1 eigenaar muggenhaak, 3,5” Poor Boys Baits Erie Darter (Scaffolding Ice), Z-Man StreakZ (smokey shad).

> Belangrijkste factor in zijn succes – “Ik bevond me in een situatie waarin ik hier een goed toernooi nodig had. Ik moest mezelf optrekken en ervoor gaan in plaats van de conservatieve route te volgen. Toen ik dat deed, viste ik comfortabeler en kwam ik in een zone.”

> Prestatievoordeel - “De Power-Pole Drift Paddles waren absoluut cruciaal voor mij en het beheersen van mijn drifts. Ik had ze nog nooit eerder gebruikt, maar nu ben ik een gelovige.”

Jordan Lee gebruikte een agressieve inhaalslag op zijn dropshot om beten aan te trekken.

> Dag 1: 5, 19-09 > Dag 2: 5, 24-11 > Dag 3: 5, 25-09 > Dag 4: 3, 12-06 > Totaal = 18, 82-03

Jordan Lee hoefde niet ver te gaan om de bas te vangen die hem bijna het toernooi won. Hij viste een uitgestrekt gebied niet ver van het MetroPark, samen met een aantal anderen die in de top 12 eindigden, waaronder Mosley, Jamie Hartman en Takahiro Omori.

"Grote kleine mond verwant aan dat gebied," zei hij. “Het is niet te zeggen hoeveel bas er waren. Ik weet dat ik het de laatste dag moeilijk had, maar er werden nog steeds twee zakken van 20 pond gevangen.”

Hij kreeg niet meer dan 10 tot 12 aanbeten op zijn goede dagen, dus voelde zich erg gelukkig dat hij de vis had gevangen en aan land had gebracht.

"NS. Clair is naar mijn mening een van de meren die de meeste geluk hebben wat betreft het vinden van de vis,' zei hij. “Om hier te winnen, moet je veel geluk aan je zijde hebben en de juiste drift maken om de vis te vinden.

“Er zijn geen echte variaties in gras. Er is niets anders. Het is allemaal hetzelfde, dus ik heb het gevoel dat ik deze week behoorlijk geluk heb gehad."

De gebieden waar hij zijn grotere vissen ving, waren verzamelplaatsen voor aasvissen. Hij zei dat wanneer zijn sonarscherm aas in het gebied zou aangeven, het niet lang zou duren voordat hij gebeten zou worden. Hij vertrouwde voornamelijk op een dropshot-rig met een lokaas in de vorm van een fluke. Het grotere profiel leek de magnum smallmouth aan te trekken.

"NS. Clair staat vol met kort gras en dat gebied had plekken waar het dikker werd', zei hij. “Je kon het amper zien op het toestel. De sleutel tot dat gebied was veel aas op het scherm. Dat zag je nergens anders.”

Hij bracht zijn hele training door in St. Clair op basis van historische toernooiresultaten en

Hij ving niet veel op een verticale presentatie van de dropshot. Hij moest vaak behoorlijk agressief over het tuig springen om een ​​reactieaanval te krijgen.

"Ze leken het te raken in de eerste paar hops," merkte hij op. “De afgelopen dagen heb ik er echt aan gewerkt. Ik gooide het uit en schudde het een paar keer en ze zouden het hebben. Naarmate de week vorderde, werd het langzamer.”

> Dropshot-uitrusting: 7' middelzware en 7'4'' medium-action Quantum Prism spinhengels, Quantum Smoke Inshore 30 spinmolen, 10-pond Seaguar Smackdown gevlochten lijn, Seaguar Tatsu fluorocarbon lijn (leider), 1/0 Roboworm Rebarb haak, 5” Strike King 3X ElazTech Z Too (ijs), 3/8-oz. Strike King Tour Grade Tungsten Drop Shot Gewicht.

> Hij ving ook al vroeg in het toernooi een aantal belangrijke vissen met een Strike King Dreamshot.

> Hij gebruikte een langer dan normale druppelaar om zijn aas boven het gras te houden.

> Belangrijkste factor in zijn succes – “De belangrijkste sleutel op St. Clair is geduld hebben en niet veel rondrennen. Ik heb hier eerder gestonken en rondgelopen. Deze week rende ik rond op dag 1 en besloot te stoppen en te vissen. Dat was voor mij de belangrijkste sleutel – ga gewoon naar een gebied waar je denkt dat er vis is en vis het eruit.”

> Performance edge - "Mijn Lowrance Carbon 16. Alleen al door de details van het aas te kunnen zien en de vis in het gras te zien, kun je er veel mee ontcijferen, zelfs de subtiele dingen."

Matt Lee had een gebied helemaal voor zichzelf aan de Ontario-kant van Lake St. Clair.

> Dag 1: 5, 21-13 > Dag 2: 5, 23-03 > Dag 3: 5, 18-08 > Dag 4: 5, 18-06 > Totaal = 20, 81-14

Net als Christie had Matt Lee zijn gebied van St. Clair het grootste deel van het toernooi voor zichzelf.

"Dat vond ik geweldig", zei hij. "Champlain was op dezelfde manier."

Lee's reden om weg te komen van de drukte was wat hij zich herinnerde van de Elite Series-stop van 2015 in St. Clair, waar boten op de flat waren gegroepeerd voor de MetroPark-explosie buiten het terrein.

"Waar ik toen vis ving, was in Canadese wateren, dus ik heb deze tijd daar allemaal geoefend", zei hij. "Ik vind het heerlijk om dingen voor mezelf te vinden."

Hij ving vissen die zich in holtes in het gras op baars vreten. Als de wind blies, had de bas te maken met de randen van de grasvelden en hij denkt ook dat de algenbloei die op het meer voorkomt, genoeg vlekken in het water heeft veroorzaakt dat zijn ijskleurige lokaas-achtige aas dat hij op een dropshot had gemonteerd een ga naar optie.

"Toen (Larry) Nixon hier won (in 2012), gooide hij (een toevalstreffer)", zei Lee. 'De vorige keer betrapten een paar jongens ze erop. In de praktijk was Kelley Jaye bij mij in de buurt en ik had het al opgetuigd, maar ik zag hem een ​​2-ponder vangen op een toevalstreffer.

“Ik kreeg niet minder aanbeten met groter aas. Ik heb er een paar hele grote vissen op gevangen. Ik was er nog niet helemaal klaar voor toen het toernooi begon, maar de ochtend van dag 1 deelde ik mijn eerste plaats met Jaye en Jesse Wiggins en ik ving er een 4-ponder op. Toen heb ik me er meer in verdiept. Ik gooide een (Strik King) Dreamshot en een tube, maar mijn eerste daarmee kreeg ik een aanbeet. Er zat een beetje meer vlek in het water en ik denk dat ik iets nodig had dat ze konden zien en hun aandacht konden trekken.”

Hij viste de dropshot met een rigoureuze actie in plaats van het gewicht over de bodem te slepen. De meeste gebieden waar hij vis ving, waren 12 tot 17 voet.

"Ik heb nog nooit een vis gevangen waar er nog een was", voegde hij eraan toe. “Ze waren willekeurig verspreid. Je moest het rond een krijgen en hen laten weten dat je aas er was. Ik was niet op een school aan het vissen, dus ik moest snel vissen.”

> Dropshot uitrusting: 7'4” medium-action Quantum Tour KVD spinhengel, Quantum Smoke Speed ​​​​Freak 30 spinmolen, 10-pond Seaguar Smackdown gevlochten lijn, 8-pond Seaguar Tatsu fluorocarbon lijn (leider), naamloos 1/0 rechte schacht finesse haak, 5” Strike King 3X ElazTech Z Too (ijs), 1/4- en 3/8-oz. Strike King Tour Grade Tungsten Drop Shot Gewicht.

> Lee probeerde andere technieken, zoals pluggen, jerkbaits, Ned-rigs, gekke wormen op een dropshot, maar alle 20 van zijn wegingvissen kwamen op de dropshot-achtige dropshot.

> Belangrijkste factor in zijn succes – “Weg van iedereen en het vinden van plaatsen voor mezelf met geïsoleerde scholen van smallmouth. Ik zou in de praktijk twee happen naast elkaar krijgen. Ik zou ze markeren en ernaar teruggaan en drie uur zonder een hap gaan. Dan zou ik teruggaan en 18 (pond) vangen in het toernooi. Ik had vier of dergelijke plaatsen die ik kon rouleren.”

> Performance edge – “Die nieuwe vierbladige Fury prop van Mercury was de sleutel voor mij. Het hield de neus van mijn boot omhoog. Ik hou niet van ruw water en dat heeft veel geholpen.”

Veel van de uitrusting waarnaar hierboven wordt verwezen, is verkrijgbaar bij de BassFan Store. Klik hier om door de selectie te bladeren.

Major League Fishing (MLF) heeft deze week het volledige deelnemersveld voor de 2022 Bass Pro Tour aangekondigd. Het veld van 80 professionele baarsvissers

Door David A. Brown Speciaal voor basfan

Als een visser uit de boot valt, noemen we dat 'zwemmen'. Veilig om te zeggen, concurrent van de Bassmaster Elite Series

Door John Johnson BassFan Senior Editor

In februari begint een Bassmaster Elite Series-seizoen zonder Brian Snowden voor het eerst in het veld